عقل می گوید برای نگهداری هر چیز با ارزش،بایستی آن را درحفاظ وپوشش مناسب نگه داریم.معمولا چیزهای باارزش مثل طلا وجواهرات و...را در گاوصندوق نگهداری می کنند.حجاب همانند گاوصندوق است،زن چون موجودی بسیار باارزش است باید خود را در گاوصندوق حجاب نگه دارد تا از دستبرد سارقان عفت در امان باشد.
شما چرا به دور خانه هایتان دیوار می کشید وگاها بر روی دیوار سیم خاردار نصب می کنید؟ اگز دیوار ها کوتاه باشدچرا بلند میکنید؟آیا برای آسایش وآزادی و راحتی شماست یا برای ناراحتی؟...
"اقتصاد مقاومتی تنها راه ادامه روند پیشرفت ایران اسلامی است" این جمله رهبر فرزانه انقلاب در دیدار با هیات دولت حداقل وظیفه ای را که به دنبال دارد دانستن چیستی اقتصاد مقاومتی و وظایف ما در آن است.
اقتصاد مقاومتی برخلاف ریاضت اقتصادی اروپا در اسپانیا وایتالیا ویونان و...که درآن حقوق کارمندان وکارکنان کاهش ومالیات افزایش می یابد وفشار بر مردم بیشتر می شود ،اقتصادی است خودکفا ،پویا،بومی،درونزا،علمی، دینی ومنعطف که درشرایط تحریم وجنگ اقتصادی مقاومت واقتدار لازم را داشته وتسلیم نمی شود وتهدیدها را به فرصت تبدیل می کند...
پدرى مى گوید: «خیلى وقت ها آدمى مى ماند که چه کار کند، آن هم در شرایطى که همه نوع فرهنگ به وسیله فن آورى، به طور غیر مستقیم به مغز انسان مى کوبد که «انتخاب کن!» من هم به ارزش هاى فرهنگى خودمان بسنده نکردم و به این فکر افتادم که ماهواره تهیه کنم؛ هر چند از زیان هاى این مار خوش خط و خال، در رسانه هاى همگانى چیزهایى شنیده بودم...
معصوم(ع)می فرماید:" لقمه حرام انسان را لخت می کند" امروزه مهم ترین عامل بدحجابی لقمه حرام است.بدحجابی دلایل مختلفی دارد مانند: بالارفتن سن ازدواج،ضعف ایمان،ماهواره ها،فیلم های مبتذل ومستهجن،تربیت ناصحیح،خودنمایی منفی،نداشتن عزت نفس،دوستان ناباب و...ولی مهم ترین عامل بدحجابی لقمه حرام است.مهم ترین عامل تربیت فرزندان صالح پرهیز از ارتزاق حرام است.
لقمه حرام باعث می شود که انسان حق را نپذیرد وبه باطل گرایش داشته باشد.یکی از مهم ترین عوامل فتنه88 لقمه حرام بود که باعث شد در عاشورای88 عده ای حرمت شکنی کرده وکف وسوت بزنندوهلهله کنند.لقمه حرام،بصیرت را از انسان می گیرد. لقمه حرام نه تنها باعث نمی شود که روزی انسان زیاد شودبلکه روزی انسان را کم می کند وبرکت از رزق و زندگی برداشته می شود...
امام خمینی (ره) بنیانگذار نظم نوین جهانی است وانقلاب اسلامی آغاز حکومت الله برجهان وجهانی شدن براساس توحید وخداپرستی است.
امام راحل احیاگر اسلام ناب محمدی(ص) در عصر حاضر بود که اسلام را از کنج حجره ها به عرصه اجتماع وسیاست آورد وانقلاب اسلامی خط بطلانی بر ایسم های بشری از جمله سکولاریسم است.
حضرت روح الله آغازگر بیداری اسلامی در ایران وجهان بود و بیداری اسلامی در منطقه وجهان از پس لرزه های انقلاب اسلامی است وان شاالله در آینه ای نزدیک اسلام همه سنگرهای کلیدی جهان را فتح خواهد کرد. انقلاب امام ،زمینه ساز و مقدم ظهور حضرت ولی عصر(ارواحنافده) است.
امام خمینی (رض) مبدا ومبدع جنگ نرم در عصر کنونی است...
حضرت روح الله (ره) به این یقین داشت که موثری در عالم جز خدا نیست(لا موثر فی الوجود الا الله) وامور عالم فقط به دست خداست ؛به همین دلیل آرامش قلبی خاصی داشت واز احدی جز خدا نمی ترسید ومی گفت :" آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند". ایشان ربوبیت ومدیریت عالم را از آن خدا می دانستند و هیچ حول وقوه ای جز برای خدا قائل نبودند(لاحول ولا قوه الا بالله) ونصرت وتوفیق را از خدا می دانستند (وماالنصر الامن عندالله....) وبه همین دلیل فرمودند:" خرمشهر را خدا آزاد کرد".
امام راحل فقط وفقط به خدا امید داشت وبه احدی جزخدا امیدوارنبود.بدین خاطر بود که فرمود:" اگر رجایی وباهنر نیستند خدا هست"...
شاید بتوان گفت این بخش از سیره شخصیتی آن شخصیت والا می تواند کاربردی ترین بخش سیره بوده و شناخت و به کارگیری آن مهمترین تأثیر مثبت را بر جامعه امروز و فردای ما خواهد داشت...
شکی نیست که فشارهای اقتصادی بر مردم آنان را آزرده خاطر کرده و مشقت هایی را برای آنان به بار می آورد. اما مردم هوشمند ایران همواره با سؤالاتی که در ذهن خود به دنبال جوابی برای آن می گردند، به ریشه یابی آن می پردازند.
اگر تحلیل گر اقتصادی دقیقی باشید تأیید می کنید که ریشه اصلی گرانی های روی داده، نه تحریم های سنگین و بی سابقه ای است که تاکنون علیه هیچ کشور و ملتی به کار گرفته نشده؛ و نه آنگونه که سیاست بازان القاء می کنند، سیاست های اقتصادی دولت عامل آن است؛ بلکه ملت و دولت ایران با یک کودتای نرم اقتصادی در داخل و هماهنگ با همپیمانان بیرونی مواجهند که ردپای آن در این سو و آن سو قابل مشاهده اما درک تصویر کلی آن، زیرکی بیشتری طلب می کند...
به اولین روایت که از کتاب شیعی بحارالانوار(ج65 ص139) اقتباس شده است توجه فرمایید: « عن احمد بن سالم، عن محمد بن یحیی بن ضریس، عن محمد بن جعفر، عن نصر بن مزاحم و ابن ابی حماد، عن ابی داود عن عبدالله بن شریک، عن ابی جعفر علیه السلام قال: اقبل ابوبکر و عمر و الزبیر و عبدالرحمن بن عوف، جلسوا بفناء رسول الله صلی الله علیه، و آله فخرج الیهم النبی صلی الله علیه و آله: فجلس الیهم، فانقطع شسعه، فرمی بنعله الی علی بن ابی طالب علیه السلام ثم قال: ان عن یمین الله عروجل، او عن یمین العرش، قوماً منا علی منابر من نور، وجوههم من نور، و ثیابهم من نور، تغش وجوههم ابصار الناظرین دونهم، قال ابوبکر: من هم یا رسول الله؟ فسکت، فقال الزبیر: من هم یا رسول الله؟ فسکت، فقال عبدالرحمن: من هم یا رسول الله؟ فسکت، فقال علی علیه السلام: من هم یا رسول الله؟ فقال: هم قوم تحابوا بروح الله علی غیر انساب و لا اموال، اولئک شیعتک و انت امامهم یا علی. »
ترجمه: « از احمد بن سالم، از محمد بن یحیی بن ضریس، از محمد بن جعفر، از نصر بن مزاحم و ابن ابی حماد، از ابی داود از عبدالله بن شریک از ابی جعفر علیه السلام که فرمود: ابوبکر و عمر و زبیر و عبدالرحمن بن عوف به درگاه رسول الله (ص) نزدیک شدند و نشستند، پس پیامبر(ص) بر آنها وارد شد، کنارشان نشست، دمپایی اش گسیخته شد و با دمپایی اش اشاره وار به حضرت علی بن ابی طالب (ع) زد، سپس فرمود:همانا از سمت راست خداوند عزوجل – یا از سمت راست عرش – قومی از ما برخاستند که بر منابری از نورند، صورت هایشان نورانی است و لباسهایشان نورانی است، صورت هایشان بر چشم ناظرین دیگر پرده می اندازد. ابوبکر گفت: ای پیامبر، خدا آنها کیستند؟ پس ایشان سکوت کردند. زبیر گفت : ای پیامبر خدا، آنها کیستند؟ پس ایشان سکوت کردند. عبدالرحمن بن عوف گفت: ای پیامبرخدا، آنها کیستند؟ پس ایشان سکوت کردند. سپس حضرت علی (ع) فرمودند: ای پیامبر خدا، آنها چه کسانی هستند؟ پس ایشان فرمودند: آنها قومی هستند که به واسطه ی روح اللهبه یکدیگر محبت می ورزند (دلهایشان به هم نزدیک می شود)، درحالی که هیچ نسب یا اموال مشترکی ندارند؛ آنها شیعه ی تو هستند و تو امامشان هستی ای علی. »